Persoonlijke aandacht
© Vonkje
Volop ruimte voor persoonlijke aandacht
Treasure Meetings bieden veel ruimte om kinderen goed te leren kennen en op eenvoudige manier persoonlijke aandacht te geven. Denk maar aan: een klein persoonlijk woordje bij binnenkomst, de opdracht (zie opzet) die in kleine groepjes onder begeleiding van een volwassene uitgevoerd wordt, diversiteit aan opdrachten en taakjes waarin ze ergens kunnen uitblinken, ruimte om even te kletsen. De kinderen kunnen elkaar daardoor ook goed leren kennen
Onzekerheid troef
Groep 8 is voor veel jonge tieners een spannend jaar. Ze gaan op zoek naar een nieuwe school. De CITO komt eraan. Mogen ze wel naar de school waar ze graag naar toe willen? Waar gaan de vrienden en vriendinnen heen? Ook natuurlijk een jaar met gezelligheid met musical en feestjes op het einde, maar toch?

Het lichaam van de één verandert sneller dan van een ander. De brugklas staat voor de deur. Leuk, maar ook spannend. Het is niet voor niets dat 'Hoe overleef ik de brugklas?' van Francine Oomen, een veel gelezen boek is.
Begin groep 8
De kindernevendienst is er meestal voor kinderen tot en met groep 8. Dan worden ze uitgezwaaid. De overgang naar de gewone kerkdienst komt gelijk met de overgang van de basisschool naar de middelbare school. Een dubbele verandering dus.

Er is veel voor te zeggen om de Treasure Meetings te starten bij aanvang van groep 8. Kinderen voelen zich al 'groot' en zijn 'in' voor iets anders. Ontstane vriendschappen krijgen kans om uit te groeien en gaan mee, de turbulentie in van de brugklas.
© Vonkje 2007-2009 | aansprakelijkheid